Samozřejmě, že ta v perexu zmíněná slova nejsou míněna zase až tak docela vážně. Samozřejmě nejsem udiven tím, že jste na mou nabídku nereflektovali, že jste se o něco tak skvělého vysloveně nepoprali. Protože dobře vím, že ani ta nejlepší věc neudělá onu pomyslnou díru do světa, pokud ji vyhledávač zařadí na nějaké takto zasunuté místo, určené zpravidla už jen pro všelijaký pochybný internetový odpad.
Protože já vím, v čem je zakopaný pes.
Ovšem je mezi námi stále ještě mnoho těch, kdo neví, v čem se skrývá problém podobného neúspěchu. Těch, kdo si myslí, že si založí internetovou stránku a rázem se díky tomu bude po celém širém světě vědět, co jsou dotyční zač, co a za jakých podmínek skýtají ostatním.
Stále ještě jsou mezi námi mnozí, kteří nevědí, že bez optimalizace webových stránek nemá žádný web naději na závratný úspěch. Že absence optimalizace dokáže spolehlivě zničit i plody toho největšího vynaloženého úsilí.
Protože k tomu, aby byla stránka objevena publikem, musí být ve vyhledávačích na některé z čelných pozic. Internetová stránka, která se vyšplhá na jedno z předních míst, kdykoliv někdo hledá to, co se na ní nabízí, slaví úspěchy a spolehlivě zastíní všechny ty, které se umístily až na nějaké pozici kdesi na chvostu seznamu odkazů.
Ovšem na ony skvělé přední příčky se žádná stránka sama od sebe nedostane. K tomu, aby se tam vyšplhala, potřebuje právě optimalizaci. Tedy kontrolu, zda se na ní nevyskytují grafické či jiné nedostatky, zásobování kvalitním a zajímavým obsahem, správnou volbu klíčových slov, vytvoření zpětných odkazů, přivádějících sem lidi z jiných webů, a také nějakou tu šikovnou a efektivní reklamní kampaň.
Jenom optimalizovaná stránka se dostane na výsluní slávy, je hojně navštěvovaná a slaví úspěchy s tím, co publiku nabízí. A to i tehdy, když ta nabídka nedosahuje ani zdaleka kvalit té na devatenácté straně Googlu dole. Tam kam se ale už normální uživatel sotva někdy prokliká.